Piotr Sieklucki

Prezes zarządu/ Dyrektor generalny

Jest absolwentem Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Jako student zaczynał artystyczną drogę zawodową i reżyserską od spektaklu „Griga” wg opowiadań Antoniego Czechowa w krakowskiej Alchemii (spektakl wielokrotnie nagradzany i prezentowany do dnia dzisiejszego), a także od występów w artystycznych przedsięwzięciach Fundacji Starego Teatru,  Grupy Rafała Kmity. Za reżyserię spektaklu „Giga” otrzymał nagrodę Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach konkursu na wystawienie dawnych dzieł literatury obcej, nagrodę „fair play” podczas Międzynarodowego Festiwalu w Tczewie.

W 2006 roku otrzymał  nagrodę mediów dla silnej osobowości aktorskiej za rolę Ojca Laurentego w spektaklu dyplomowym „Romeo i Julia” w reżyserii Ewy Kutryś oraz „Choinka u Iwanowów” w reżyserii Bogdana Hussakowskiego .

Stypendysta Miasta Krakowa i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Laureat najważniejszej krakowskiej nagrody Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego: Główna Nagroda za reżyserię spektakli dla dzieci.

Nagroda specjalna przyznana przez międzynarodowe jury Festiwalu Boska Komedia za reżyserię spektaklu „Naxuj. Rzecz o Prezydencie Zelenskim”.

 

W 2006 roku założył krakowski Teatr Nowy, gdzie zajął stanowisko dyrektora generalnego. Teatr Nowy na krakowskim Kazimierzu stał się ważnym punktem na kulturalnej mapie Krakowa. W 2008 powołał do życia Stowarzyszenie Teatr Nowy, gdzie nieprzerwanie pełni funkcję Prezesa Zarządu.

W Teatrze Nowym od ponad 15 lat wyreżyserował między innymi:

  • “Historie Petra Zelenki” według Petra Zelenki (2006)- spektakl nagrodzony na X Ogólnopolskim Festiwalu Talia w Tarnowie.
  • “Jaskinia filozofów” Zbigniewa Herberta (2008) ze środków pozyskanych od Narodowego Banku Polskiego.
  • „Lęki poranne” Grochowiaka Spektakl jubileuszowy Edwarda Linde-Lubaszenko (50-lecie pracy artystycznej)
  • „Moskwa Pietuszki” wg Wiktora Jerofiejewa.
  • „Koncert Muzyki Rosyjskiej” z Sonią Bohosiewicz, Danielem Olbrychskim, Olgą Bołądź.
  • „Lubiewo” wg Michała Witkowskiego (Grand Prix na Festiwalu Prapremier 2012 za najważniejszą premierę sezonu w polskim teatrze),
  • Wysocki. Powrót do ZSRR”
  • Wiedźmin. Turbolechita” Ziemowita Szcerka
  • „Kazik, ja tylko żartowałem” – historia zespołu Kult i Kazika Staszewskiego
  • Spektakle dla dzieci: „Akademia Pana Kleksa”, „Było sobie życie”, Król Maciuś PIerwszy”.
  • Naxuj. Rzecz o Prezydencie Zelenskim”

 

W Teatrze Nowym z Tomkiem Kireńczukiem i Daną Bień współtworzył również społeczne programy: „60+ Nowy Wiek Kultury”-  wyjątkowy w skali kraju projekt, aktywizujący społecznie osoby po sześćdziesiątym roku życia. W 2015 był kuratorem programu „Projekt: Aktor” z okazji 250-lecia Teatru Publicznego w Polsce, który opracował i pozyskał środki m.in. z Instytutu Teatralnego (MKiDN) ; Podstawowym celem PROJEKTU: AKTOR było zainicjowanie debaty na temat znaczenia mecenatu publicznego dla rozwoju polskiej sztuki a także miejsca teatru w debacie publicznej.

W roku 2016 roku opracował i wdrożył w życie  również program stypendialny „Nowy Kraków” , którego celem jest finansowe i organizacyjne wsparcie młodych krakowskich artystów oraz sprowokowanie ich do pozostania w Krakowie i prowadzenia w nim działalności artystycznej. Środki pochodziły od prywatnych darczyńców z sektora biznesu.

W 2015 zrealizował cykl rozmów telewizyjnych „Aktorskie Piątki” z dziesięcioma wybitnymi krakowskimi aktorami oraz cykl „Obiadów czwartkowych”, m.in. z Prezydentem Miasta Krakowa prof. Jackiem Majchrowskim, Janem Klatą, Mikołajem Grabowskim, Krystianem Lupą.

Jako reżyser współpracował przez długie lata z Teatrem im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Wystawiał w nim:

  • “Pijany na cmentarzu” na podstawie prozy Marka Hłaski (2007),
  • “Transatlantyk, czyli antypolska robota” według Witolda Gombrowicza (2008),
  • “Nocą na pewnym osiedlu” na podstawie jednoaktówek Herberta Bergera (2008) i “Kariera Nikodema Dyzmy” na motywach powieści Tadeusza Dołęgi-Mostowicza (2010) .

We Wrocławskim Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego zaadaptował wspólnie z Tomaszem Kireńczukiem  na scenę powieść “Pożegnanie jesieni” Stanisława Ignacego Witkiewicza (2011), którą również wyreżyserował.  Współpracował również z rosyjskimi Teatrami, m.in. Teatrem Gonczarowa w Uljanowsku, gdzie reżyserował spektakl „Matka odchodzi” wg prozy Tadeusza Różewicza, oraz z Teatrem w Jakucku. W 2014 zrealizował spektakl w Teatrze Nowym w ŁodziAkimudy” wg najnowszej powieści Wiktora Jerofiejewa. w 2019 roku wyreżyserował spektakl o życiu i twórczości Frediego Mercurego „Królowa. Jestem legendą” w Teaatrze Fredry w Gnieźnie.

W 2017 roku pozyskał dla Teatru Nowego w Krakowie nową siedzibę przy ulicy Krakowskiej 41. Teatr przeniósł się z ul. Gazowej do 100 letniego gmachu. W 2017 pozyskał również tytularnego sponsora dla Teatru, Janusza Kadelę, którego firma deweloperska Proxima-Service stała się mecenasem tytularnym Teatru Nowego Proxima w Krakowie. Na inaugurację nowej siedziby wyreżyserował spektakl “Samobójca” , m.in z Urszulą Kiebzak, Tomaszem Schimscheinerem, Maciejem Ferlakiem, Martą Saciuk, Martyną Krzysztofik i Edwardem Linde-Lubaszenko.