Malajkat i Szczypek, czyli konflikt w teatrze.
Konflikt czy nadużycie, co wydarzyło się w Akademii Teatralnej? „Fatalny błąd”.
„Druga twarz Malajkata”; „cień na rektora” – brzmią nagłówki o zarzutach pod adresem władz Akademii Teatralnej. Te, według studentki reżyserii Karoliny Szczypek, nie zareagowały odpowiednio na jej zgłoszenie. Sprawa nabiera medialnego rozgłosu po ponad roku, w kontekście największej, jak dotąd, dyskusji o przemocy w teatrze. Dlaczego o rektorze jednej z najważniejszych szkół artystycznych w Polsce wspomina się w negatywnym kontekście, choć od dłuższego czasu wdraża zasady antyprzemocowe?
Jest wrzesień 2020 r. W krakowskim Teatrze Nowym Proxima premierę ma „Spektakl dyplomowy, czyli kilka piosenek o przemocy w teatrze”. Karolina Szczypek z wieloma artystkami i artystami podkreślają, że „robią go, by dać sobie siłę i przestać się bać”. Czego? Przemocy – symbolicznej, psychicznej i ekonomicznej, wynikającej najczęściej z hierarchii, podtrzymywania autorytarnego systemu pracy i nauczania.
Cały artykuł w onet.pl